torsdag 9 december 2010

Jag syftar naturligtvis på äpplen och päron




Jag tror inte att det var meningen att det skulle låta som det lät i går på lokalnyheterna och ibland kan inte jag låta bli att reflektera över hur saker och ting blir som det blir.

Det politiska väderkornet har lämnat Socialdemokraterna i Landstinget Blekinge, det är i alla fall min hypotes. Man borde dragit öronen åt sig när Petronella Pettersson Centerpartiet i Landstingsstyrelsen opponerade sig mot sänkt milersättning till de sjuka och bibehållen milersättning för politiker men inte, utan fortsatte att framhärda i landstingsfullmäktige att det var ett beslut för att värna om miljön.

Hallå klart att vi ska värna om miljön men det skall även politiker göra i jämlikhetens namn. Samtidigt som jag anser att sjuka inte är de som skall gå i täten för miljön utan i täten för att få hjälp, vård och omsorg. Så åter till äpplen och päron, vem är det som är päron i sammanhanget tro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar