torsdag 1 juli 2010

Almedalen vs fotbolls VM


Så här i semestertider händer det inte så mycket på landsbygden där jag bor. Därför väntar jag med stor spänning på de olika partiernas utspel i den årliga Almedalsveckan. Jag har kikat lite på veckans alla begivenheter och jag slås av hur mycket som är in planerat. Det förefaller som om varje minut på dagen var uppbokat för något evenemang.

Nå ja, min Almedalsvecka kommer jag med all sannolikhet att fördriva framför tv apparaten för en sak är säker, det där med fotboll är skumt. Någon typ av gift måste det vara. Under gruppspelet ojade jag mig för att det var för mycket fotboll i tv rutan. Nu har det varit speluppehåll i två dagar och gissa om en viss fotbollsabstinens har infunnit sig.


Undrar hur det går när fotbolls VM är färdigspelat? En sak är i alla fall säker, det är tur att valet 2010 inte infaller samtidigt som fotbolls VM. Må bästa lag vinna, nu när inte Sverige är med 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar