onsdag 30 juni 2010

Fantastiska människor


I mitt yrke som Biomedicinsk analytiker kan man om man är på rätt plats, i rättan tid och samtidigt är vidhäftad med stor tur, få vara med om ”häftiga” stunder, vilket var just det som hände mig här om dagen. Jag var med på en operation av ganska ovanliga mått, allt enligt personalen på plats.

Det kan tyckas vara en petitess men då skall man veta att jag inte tillhör fanklubben för blod utan snarare fanklubben för oss som blundar eller svimmar när vi ser operationer på tv. Inte direkt någon konsekvens i galenskapen heller egentligen, eftersom jag älskar serien Thrue Blood, den som handlar om vampyrer och det har vi ju alla fått lära oss vad de vill ha till middag.

Sammanfattningsvis kan jag meddela att jag nu känner mig trygg, när jag vet att det finns lugna, metodiska och skickliga kirurger, sköterskor, perfusionister undersköterskor med flera, på sjukhuset om jag själv skulle drabbas av någon åkomma där kniven måste till. Så tusen tack för att ni tog er tid till att informera mig, alla ni som var inblandade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar